You'll be mine and I'll be yours

Glossybox - Augusti

Blir två inlägg idag eftersom jag var så trött igår så jag inte orkade skriva förra inlägget då, och idag kom ju månadens glossybox och mina kursböcker!

Så nu till månadens glossybox!
Den har från början tilltalat mig när jag såg denna bilden om vad den hade för tema.

Brevbäraren ringde på dörren alldeles nyss och gav mig posten och mina två paket i handen, skönt för mig att slippa gå och hämta ut dom någonstans. Förutom glossybox så fick jag äntligen mina kursböcker idag, tog en hel jäkla vecka nästan fast jag hade valt snabbfrakt, så jag ska ge väldigt dåligt omdöme till dom tänkte jag.

Månadens glossybox tema är Beauty is golden, känns väldigt passande såhär till sensommaren, de vackra ljuset som finns kvar och värmen som håller i sig. Vilken fantastisk sommar de har varit alltså! Och än är den inte slut, trots de som säger att de är höst ;)

Innehållet i månadens box tycker jag var bra, är lite trött på schampon och showergel men de går ju ändå åt och alltid kul att testa nytt ändå. Nagellacket gilla jag då färgen var fin och jag gillar märket, har nagellack från de märket sen tidigare och de är riktigt bra. Sen ska CC creamen bli riktigt intressant att testa, de är ju helt nylanserat.

Innehållet:

Neccin - nr 1 Dandruff treatment (schampo)

L'oreal paris - Nude magique CC cream

Mexx - Energizing woman showergel + Edt

Be a bombshell - Onyx black eyeliner

Claudia - Nailpolish

Första ridturen ensam

Igår så hade jag hand om Pilgrim första gången helt ensam. Vi red ut och de gick rätt så bra :) Han stannade några gånger (testar ju mig) men jag fick igång han igen utan problem varje gång. Red en sväng i skogen, samma väg som jag red med Alexandra förra veckan. Vi skrittade och travade, sedan fick han lite äpplen när vi var färdiga.

Känns faktiskt riktigt bra att vara tillbaka på hästryggen igen. Fortfarande ovan vid hur stor han känns när man hanterar han på marken, skiljer ju ändå 20cm på han och Prinsen som jag skötte innan. Men allt känns vldigt bra än så länge. På söndag är de stallmöte, ser faktiskt fram emot de så man får träffa alla och så :)

Efter stallet igår så hämtade Joel mig och så åkte vi och stor handla. Faktiskt ganska kul att gå runt i stallkläder och handla fast man känner sig lite smutsig ^^

Nya cyklar

För någon dag sedan så köpte vi en gammal cykel, åkte till skägget och hämtade den där av en äldre man som fixade upp cyklar och sålde dom som en hobby. Och idag så köpte vi en nyare cykel av en kille här i Ryd. Den sistnämnda är min cykel, den är nyare och bättre än min förra som blev stulen så jag är ganska så nöjd, dessutom fick vi den rätt billigt då där är dubb däck fram och de kostar väldigt mycket att köpa.

Önskar ändå vi hade min förra cykel kvar för då kunde Joel haft den istället för den äldre cykeln vi köpte, men vi gjorde ett riktigt fynd och köpte den billigt också. Så nu har vi varsin cykel igen, så härligt!! Vi har även fått reda på att vi har ett cykel förråd, dock har de inte blivit använt på länge så dörren behöver bytas ut och så behöver de städas ur, är b.la. två getingbon i förrådet..

Stalldag

Har varit i stallet hela eftermiddagen, Joel körde ut mig lite innan 14, sedan åkte han och "praktisera" lite på nya jobbet.

Jag och Alexandra red ut, var väldigt kul och kändes fortfarande bra. Vi red i alla gångarter denna gången med. Vi galopperade en liten rak sträcka fram och tillbaka i slutet och hästarna blev lite skeptiska till en gräshög som var i mitten på den sträckan, första gången de stanna så var jag beredd men när vi galopperade tillbaka så trodde jag inte Pilgrim skulle stanna igen, men de gjorde han ju så jag flög framåt lite å hängde på honom. Men de gick bra i alla fall :)

När vi fixat hästarna färdigt och släppt ut dom i hagen igen så åkte Alexandra hem och jag var kvar och hjälpte hennes mamma städa lite i stallet medans jag ändå väntade på Joel som hämtade mig när han slutat. Sedan åkte vi en bit utanför Linghem för att hämta en ljusstake jag köpt av en, blir kanon med den här hemma.

Innan vi kom hem blev de ett stopp på ÖoB också, blev lite små grejer där ifrån och nu är vi hemma och lagar mat.

denna katten är så sjukt söt och liten!! :)

dock åt katten upp gräshoppan sen, usch! >.<

Sam som står längst fram på bilden red Alexandra (hennes mammas häst)
och Pilgrim står bakom och syns inte, han som jag rider :) sedan är de två vita hästar i stallet också.

Glossybox-byrå

Idag har jag beställt mina kursböcker och sedan har jag pysslat lite grann, har faktiskt gjort en glossybox-byrå av gamla glossyboxar. Sedan första gången jag såg att någon hade gjort en sådan här byrå så tyckte jag de var riktigt smidigt och praktiskt, sen är den ju snygg också! Ville genast göra en själv men så väntade jag ändå tills nu, för nu har vi ju flyttat och har börjat med lite inredning i några rum. Jag ville ha något fint att förvara lite små grejer i och då är ju en sån här liten byrå perfekt! Blev faktiskt väldigt nöjd med resultatet!

Glossybox-byrån står nu i sovrummet på våran (vanliga) byrå och
översta hyllan funkar kanon som lite avlastning och att förvara sånt man använder ofta ;)

Om ni också har gamla glossyboxar hemma och vill göra en sån här byrå så finns instruktioner här!!

Lunch/Fotodejt med Jenny

Åkte ner till stan vid 13-tiden och mötte Jenny, blev fika/lunch på Espresso House, där vi tog varsin cream cheese bagel och ischai. Efteråt gick vi runt och fotade lite, kul att leka lite med inställningarna när man fotar vatten ;) Tog även en kort sväng i Trädgårdsföreningen och fotade lite där, sedan satt vi på en bänk i solen och njöt lite innan vi gick tillbaka in till stan. Var en väldigt kul eftermiddag så vi får ha fotodejter lite oftare tycker jag ;)

Rydskogen

Fotade ute i rydskogen förra veckan, hittade en perfekt liten skogs dunge att fotografera i, tänkte man kunde gå tillbaka dit och ta porträtt bilder och sådant. Kommer ju vara här man motionerar mest nu, har ju gått här en hel del redan innan så fördelen är ju att man hittar rätt bra redan nu.

Helgen

Redan söndag, helgen har ju bara sprungit iväg. Har knappt hunnit märka eller ens tänka på att det är helg och nu är den snart slut! Har ju längtat lite tills skolan skulle börja igen men nu när jag faktiskt börjar imorgon så får jag nästan lite ångest ändå, men de ska nog gå bra.

Denna helgen har varit ganska lugn, i fredags var vi bara hemma. Containern kom tillbaka så vi slängde grejer i fredags kväll och myste hemma. Sedan igår (lördag) så var jag och provred en häst, mötte Alexandra (ägaren) vid resecentrum och tog bussen tillsammans, klickade direkt och de kändes så otroligt skönt. Väl framme i stallet sen så hämta vi in Pilgrim som hästen heter, jätte söt var han och otroligt snäll. Red ut och Alexandra cyklade med, testade alla gångarter och de gick bra. Märkte att man måste vara bestämd direkt för att få honom att arbeta och göra som man vill, slapp regnet med så de var skönt. Var en så sjukt söt katt i stallet också, så liten och otroligt söt. De gick som sagt jätte bra och skulle fundera någon dag och höra av mig till Alexandra sen.

Senare på kvällen så mötte vi Jenny och Rickard för att gå hem till Rickards syster och kolla på hennes soffor. Vi vill ju ha nya soffor och hon säljer sina. Vi ska fundera på de i några dagar också, mycket att fundera på ^^ Efteråt så åkte vi hem och lämna bilen innan vi åkte ner till stan och gick hem till Fors, där vi var fram till småtimmarna. Då åkte vi hem och la oss direkt, var helt slut.

Idag så vaknade jag med både träningsvärk och mensvärk så kommer bara vara hemma och ligga i soffan eller sängen mesta dels av tiden. När Joel slutat ska vi handla lite små grejer bara, sedan får vi se vad som händer. Är han inte allt för trött efter jobbet så kanske vi fixar lite här hemma.

Stulen cykel

Är så jäkla arg, har enda sedan vi visste att vi skulle flytta misstänkt att våra cyklar skulle bli stulna, och ikväll hände de. Nu saknar jag verkligen cykelförrådet vi hade där vi bodde innan.

Var ute på en promenad med en vän och när jag kommer tillbaka hem så ser jag att min cykel saknas.. Gått runt och letat nu med Joel men är nog bara att inse att man inte kommer se cykeln igen. Så jävla typiskt. Dessutom var min cykel låst och de finns massa andra runt omkring olåsta, men ändå tar dom min. Jag gillade verkligen min cykel, hade lyckats pruta ner priset när jag köpte den för knappt ett år sedan och har inte haft ett enda problem med den.

Sen har vi även fått punktering igen på Joels cykel, lagade den precis innan vi flyttade och har ju lagat de ca 3 gånger innan... Värdelösa cykel från biltema, köp aldrig cyklar därifrån!

Linköping i mörker

Oväntat

Jaha, så blev de en lugn vecka för min del ändå. Hade räknat med att kunna börja plugga denna veckan, men ska inte till skolan förrän på måndag så jag får göra lite andra planer för veckan. Börjar dock bli riktigt rastlös och vädret gör de inte bättre, regn och åska två dagar i rad nu. Idag har jag ont i huvudet och är otroligt trött, fast jag har sovit bra.

Blev i alla fall en cykel tur bort till Hemköp. Joel lånar alltid min cykel till jobbet (för att den är bäst!) så då tog jag hans cykel till Hemköp, han har ett monster lås till den så jag såg väldigt badass ut när jag cyklade fram och tillbaka till Hemköp ;) Glömmer dock varje gång jag cyklar på den att den har handbroms och att man inte bromsar med pedalerna som på min, så sitter alltid och trampar bakåt som en galning innan jag kommer på de.. ^^

Ska äta lite sen lunch nu och fixa här hemma, vill bara bli färdig med allt men självklart är ju inte containern tillbaka än så man kan slänga grejer... Får hoppas den kommer tillbaka snart. Sen när vi packat upp allt och är färdiga med de så börjar ju den mer roliga delen med att byta ut sofforna och fortsätta inreda!

På tal om något helt annat så ska jag provrida en häst imorgon, en stor häst så ingen ponny denna gången.
Lite nervöst för de var ju ett tag sedan jag red stor häst nu.

Mycket på gång

Igår så var vi ute med Jenny och Rickard, vi satt på Sangrias uteservering, drack drinkar och snackade massa strunt :) De var mysigt och vi hade väldigt kul, var länge sedan vi sågs allihop så vi hade en del att ta igen! Nästa gång får väl bli när vi fått ordning här hemma och kan bjuda hit dom, förhoppningsvis blir de snart ;)

Idag så har de blivit en lugn dag för mig här hemma, har ju åskat och regnat mest hela dagen så blev mys framför tv. Plockat lite här hemma nu på kvällen när Joel är hemma också och sedan har jag fått både bra och dåliga nyheter. Den bra nyheten är att jag kanske snart kommer börja rida igen! Men den dåliga nyheten är att min ena storasyster ligger på sjukhuset... Fick reda på de nu på kvällen, och tänker en hel del på henne och hoppas att det ska gå bra. Håll era tummar riktigt hårt!

Lördag 10:e augusti

Vad fort de går, redan lördag! På måndag börjar terminen, har dock inte hört något från skolan om tider och så där, får kolla hemsidan men tror inte de lagt upp något där heller. Får väl kanske veta på måndag i så fall. Känns som sommaren bara sprungit iväg, samtidigt blir de skönt att få lite rutiner igen och längtar faktiskt lite till hösten ändå, få klä sig i mysiga koftor och ta massa fina kort bland de vackra löven!

Igår passade vi på att grilla, första gången vi grillar själva hemma ^^ Har inte haft någon grill innan, alltid tänkt köpa men så nu när vi flyttade så fick vi Fors grill som han haft här, då han inte har någonstans att grilla på där han bor nu. Var otroligt gott, och vi kommer nog passa på att grilla mer nu så länge de går.

Idag ska jag plocka lite här hemma så vi får lite ordning snart, grovsop containern har kommit tillbaka. Försvann ju precis när vi tänkte börja slänga grejer men så kom den tillbaka igår, så vi slängde en del redan då. Så skönt att bli av med de och få mer utrymme i förrådet. I slutet av veckan hoppas jag på att vi lyckats ordna upp här hemma :)

Canon EOS 600D

Var ju såklart tvungen att testa systemkameran och ta några bilder igår, den första gillade Joel mest och den andra gillar jag :) Nala är ofta min modell ^^ hade gärna fotat en människa någon dag! ;)

Bortskämd

Herregud vad jag känner mig bortskämd! Sambon åkte iväg för att handla och sa att han även skulle komma med en överraskning, tydligen så tyckte han de var lite orättvist att han fick en dyr skinnjacka i födelsedags present medans jag inte fick något när jag fyllde år. När jag fyllde år var vi ju på bråvalla, så blev inte direkt något firande och ingen present från älskling då alla pengar gick till festivalen.

Men idag kom han hem med en försenad födelsedags present, en Canon Eos 600D!!! Värstingen till systemkamera, den är tydligen grym! Våran andra "systemkamera" räknas inte riktigt som en systemkamera, men nu jäklar har jag en riktigt ordentlig systemkamera. Snacka om att jag vill fota massa nu!

Fick oväntat mycket födelsedagspresenter i år, från oväntade håll också. Ska visa någon annan dag vad jag fick när vi var i Kiruna av svärföräldrarna och svågern med familj. Presenten från svärföräldrarna var ännu en sån där grej som gör att man känner sig sjukt bortskämd! :) Tack alla ni som gett mig födelsedagspresenter, jag känner mig väldigt lycklig över att ha er i mitt liv.

Inflyttade helt

Idag har vi hämtat de sista, har endast våra cyklar kvar som vi hämtar imorgon. Men vi har tömt och städat lägenheten även nycklarna är överlämnade. Vi är helt färdiga nu, har ju hållit på sedan i torsdags, blev långdraget när vi hjälpte Fors att flytta och dessutom har Joel jobbat alla dagar förutom idag.

Imorgon är han ledig så då ska vi plocka i ordning här hemma och hämta cyklarna. Står grejer verkligen överallt nu, usch är så hemskt. Hoppas att de blir i ordning ganska snabbt ändå, mår inte bra att ha de såhär. :P

Har även blivit några svängar till Ikea, senast idag var vi där. Har bara köpt små grejer som behövs. Blir ett större projekt sen när man ska skaffa nya soffa och sånt. Just nu ska vi sälja av lite möbler vi inte vill ha kvar och sen framöver även sofforna och skaffa andra. Ska bli så kul! :)

Bara lite till

Jösses, gårdagen alltså.. Vaknade och gick upp vid 6, vilket är extremt ovanligt för att vara mig. Men de var bara att stiga upp, äta frukost och börja fixa. För att göra en lång historia kort, vi hann inte flytta allt från oss igår.

Tog lite längre tid än vi trodde, dessutom var de lite små missar hit och dit och bök med nycklar. Sedan var ju Joel tvungen att jobba också på eftermiddagen, så vi hade lite brist på tid helt enkelt. Vår "nya" lägenhet är inte helt tom heller, men idag ska vi flytta de sista från båda lägenheterna. Jag har väntat lite med att börja packa upp våra saker här också, vill få bort Fors grejer härifrån först så man inte blandar ihop vad som tillhör vem osv. De känns väldigt bra de här i alla fall :)

Var helt slut igår efter lunch tid, blev irriterad på allt och inget. Blev bättre när jag fick mat, vila lite grann i lugn och ro ensam med Nala och sedan umgås med min älskling på kvällen när vi körde några rundor med bilen och hämtade småsaker. Är fortfarande sjukt trött idag fast jag har kunnat sova ut, dessutom i ett svalt sovrum med balkong dörren öppen, så himla skönt! Ska gå och köpa någon enkel lunch och förmodligen bara ta de lugnt tills Joel kommer hem, sedan blir de en snabb middag innan vi flyttar resten.

Nala har redan hittat en favoritplats här